Jornada "Imaginary, una simfonia matemàtica": música i matemàtiques a l'FME

01/12/2021 des de/d' 12:00
Facultat de Matemàtiques i Estadística (FME)
Sala d'actes de l'FME (C/Pau Gargallo, 14, Barcelona)
La Facultat de Matemàtiques i Estadística (FME) celebra la jornada "Imaginary, una simfonia matemàtica": música i matemàtiques a l'FME, que tindrà lloc l'1 de desembre, a les 12 h, a la sala d'actes de la Facultat. La jornada se centrarà en la importància de la barítona, un instrument de vent, amb l'objectiu de parlar del binomi entre les matemàtiques i la música. L'activitat s'organitza en el marc de l'exposició "Imaginary, una simfonia matemàtica" que es pot visitar al vestíbul de l'FME fins al 17 de desembre.

Durant l'esdeveniment es podran escoltar dues ponències. En primer lloc, hi participarà la catedràtica emèrita d’Àlgebra de la Universitat de Barcelona, Pilar Bayer Isant, que tractarà els experiments i les perspectives musicals amb algoritmes. En segon lloc, s'oferirà la ponència del catedràtic d’Enginyeria Mecànica de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial de Barcelona (ETSEIB), Joaquim Agulló Batlle, que parlarà sobre el disseny científic dels instruments musicals. Posteriorment, tindrà lloc un concert de barítona de la mà del músic, professor de música i enginyer acústic, Jordi Campos Temporal, que interpretarà melodies populars i fragments d'obres musicals.

L'activitat és presencial i està adreçada a la comunitat matemàtica i a totes les persones interessades en la música i les matemàtiques.