Xerrada Ideologia de gènere: llums i ombres

24/11/2020 de 14:30 a 15:30
Servei d'Esports de la UPC
Sala d'Actes de l'Edifici Vèrtex (Barcelona) i virtual

Coincidint pràcticament amb el Dia Internacional de l’eliminació de la Violència contra les dones (25 de novembre) el Servei d’Esports de la UPC ha volgut incorporar aquesta activitat que hem titulat Ideologia de gènere: llums i ombres dins el Cicle de xerrades per tal de millorar la nostra qualitat de vida: mental i física per poder parlar, escoltar, debatre i reflexionar sobre els termes d’ideologia i tot el que comporta.

La universitat i la seva vida universitària pot ser un exemple de com s’interpreta aquestes ombres i llums, per tant un espai per educar, analitzar i sobretot parlar. La UPC, a través de la seva Oficina d'Igualtat del Gabinet d'innovació i Comunitat de la UPC, dissenya polítiques de gènere, coordina accions i desenvolupa projectes transversals relacionats amb la igualtat de gènere a la UPC i nosaltres els hi donem suport en les diferents iniciatives de sensibilització i informació adreçades a la comunitat UPC com és en aquesta mateixa.

Què abordarem? Sexualitat, gènere, drets, llibertats, reproducció, relació dones i homes, igualtat, família.... són  tots temes altament sensibles i focus de nombrosos, poderosos i molt diversos interessos.

I és en aquest àmbit que ens trobem amb l’anomenada “ideologia de gènere”, un concepte ja en si mateix polèmic, i en l’òrbita del qual es vénen mantenint molts dels debats actuals sobre aquestes qüestions,  amb punts de vista i posicionaments fortament contrastats.

Cal inscripció prèvia aquí.